Digital publicering
Umeå kommuns digitala kanaler ska följa den grafiska profilen.De digitala tillämpningarna ska vara funktionella och visuellt upplevas som ljusa och lätta. Formgivning av digitala tillämpningar i form av webbplatser ska stämmas av med kommunikationsavdelningen innan publicering.
Princip stående banner – med bild som fungerar med vit logotyp
Princip stående banner – med bild som kräver bakgrundsplatta bakom fyrfärgslogotyp
Princip kvadratisk banner – med bild som fungerar med vit logotyp
Princip kvadratisk banner – med bild som kräver bakgrundsplatta
Andra sidor
- Annonser
 - Arbetsgivarvarumärke, koncept
 - Arbetskläder
 - Bilder, foton
 - Designriktlinjer, rutsystem, marginaler, storlekar och placering
 - Digitala gränssnitt
 - Digital publicering
 - Fordon
 - Färger
 - Grafiska element
 - Ikoner, symboler och illustrationer
 - Inspiration
 - Kampanjprinciper
 - Kontorstryck, mejl
 - Logotyper
 - Mallar
 - Namn och namnbruk
 - Profilprodukter
 - Rollups
 - Skyltar
 - Stadsvapnet
 - Särskild profilering
 - Trycksaker
 - Typsnitt